Otázky a odpovědi z ekologické poradny
Ekologická poradna Veronica radí

Nachází se tu otázky a odpovědi na nej­různější ekolo­gická témata. Pro snažší orientaci jsou zařa­zeny do kategorií.

Vyberte kategorii

Výběr dle klíčových slov

Dotaz: Klamání spotřebitele

Kategorie: Ochrana spotřebitele

Prodávající uvedl nepravdivé údaje o sporáku, který jsme si s manželem koupili. Za těchto podmínek o něj již nemáme zájem. Jenže v obchodě se s námi nechtějí bavit a říkají, že jsme si přístroj vybrali sami. Co máme dělat?
9. 11. 2005

Vaše situace je poměrně složitá, nicméně ne neřešitelná. Podle zákona je zakázáno klamat spotřebitele, a to jak reklamou, na obalech výrobků či ústně přímo při prodeji. Nesmí být podávány nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné a dvojsmyslné či přehnané údaje. Není také možné zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobku. Pokud někdo tato pravidla porušuje, je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato organizace může prodávajícímu uložit pokutu až do výše 10 000 000,- Kč. Kontakty na oblastní inspektoráty naleznete na www.coi.cz.

Autor: Radka Jarušková
Ekologická poradna Veronica

Všechny dotazy v kategorii „Ochrana spotřebitele“

Celkový počet odpovězených dotazů 406. Nenašli jste zde Váš dotaz či vaše téma, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo se nás zeptejte.

© ZO ČSOP Veronica - všechna práva vyhrazena

Mapa stránek  |  Datum aktualizace: 1. 4. 2020  |  webmaster |  ochrana osobních údajů

Sledujte nás logo facebook  logo Youtube