Otázky a odpovědi z Ekologické poradny

Ekologická poradna Veronica radíNa této stránce najdete otázky a odpovědi na nejrůznější ekologická témata. Pro snažší orientaci jsou otázky zařazeny do kategorií. Výběrem kategorie se můžete podívat na všechny dotazy, které do ní patří.

Vyberte kategorii

Hledejte podle klíčových slov

Dotaz: Klamání spotřebitele

Kategorie: Ochrana spotřebitele

Prodávající uvedl nepravdivé údaje o sporáku, který jsme si s manželem koupili. Za těchto podmínek o něj již nemáme zájem. Jenže v obchodě se s námi nechtějí bavit a říkají, že jsme si přístroj vybrali sami. Co máme dělat?
9. 11. 2005

Vaše situace je poměrně složitá, nicméně ne neřešitelná. Podle zákona je zakázáno klamat spotřebitele, a to jak reklamou, na obalech výrobků či ústně přímo při prodeji. Nesmí být podávány nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné a dvojsmyslné či přehnané údaje. Není také možné zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobku. Pokud někdo tato pravidla porušuje, je možné se obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato organizace může prodávajícímu uložit pokutu až do výše 10 000 000,- Kč. Kontakty na oblastní inspektoráty naleznete na www.coi.cz.

Autor: Radka Jarušková
Ekologická poradna Veronica

Všechny dotazy v kategorii „Ochrana spotřebitele“

Celkový počet odpovězených dotazů 401. Nenašli jste zde Váš dotaz či vaše téma, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo se nás zeptejte.

© ZO ČSOP Veronica - všechna práva vyhrazena

Mapa stránek  |  Datum aktualizace: 3. 7. 2019  |  webmaster |  ochrana osobních údajů

Sledujte nás logo facebook  logo Youtube