Ochrana soukromí

Ekologický institut Veronica používá soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i k anonymnímu monitorování návštěvnosti našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Souhlasím“ souhlasíte s využívaním cookies pro účely sledování návštěvnosti. Více informací o ochraně osobních údajů.

Logo Ekologický institut Veronica
Obrázek Ekologické poradny Obrázek časopisu Veronica Obrázek Centra Veronica Hostětín
Obrázek Ekologické poradny Obrázek časopisu Veronica Obrázek Centra Veronica Hostětín
CZ | EN
Tiskové zprávy
Podívejte se všechny tiskové zprávy

Umění vybírat: nové webové stránky radí, jak chytře a ekologicky nakupovat

Vloženo: 13. 8. 2013

Ekologický institut Veronica dnes spustil pod názvem Umění vybírat novou kampaň věnovanou ekologickému nakupování. Pomocí jednoduchých piktogramů a krátkých informačních boxů usnadňují webové stránky www.umenivybirat.cz orientaci v nejčastějších tématech spotřebitelského rozhodování. V každé z deseti oblastí nákupu oblečení, úklidu, kosmetiky, potravin, osvětlení, mobilních telefonů, dětských plen, hraček, květin a nábytku se návštěvníci a návštěvnice stránek dozví, jak v dané oblasti lépe a ekologicky nakupovat.

„Jako spotřebitelé se každý týden rozhodujeme, co koupit. Aniž si to mnohdy uvědomujeme, má tato volba velký vliv na životní prostředí a nákupem tak přímo i nepřímo ovlivňujeme podmínky, ve kterých žijeme my i naše děti," říká Petr Ledvina z Ekologického institutu Veronica.

„Dítě za přebalovací věk spotřebuje až 4 000 kusů jednorázových plen, které v nasáklém stavu tvoří až jednu tunu nerecyklovatelného odpadu. Tento odpad by při chytrém nákupu nemusel vzniknout", doplňuje Ledvina.

K internetovým stránkám Ekologický institut Veronica zároveň vydal aktuální, moderně provedenou stejnojmennou publikaci. Kniha je vytvořena tak, aby sloužila jako přehledný návod k ekologicky šetrnému nákupu. Grafická podoba kampaně cílí na mladší spotřebitele, kteří možná méně pěstují zeleninu na své zahrádce, ale o to více si rozumí s moderními technologiemi. Právě jim má vyhovovat moderní grafika celé kampaně. V tomto duchu byl vytvořen i originální videospot, který lze rovněž shlédnout na stránkách www.umenivybirat.cz.

„Nemusíte znát jméno krávy, jejíž mléko pijete. Tušíte ale, v jakých podmínkách žila a co se bude dít s obalem od mléka, až ho vyhodíte? Proto je důležité při nákupech přemýšlet a nekupovat hned nejlevnější věc z regálu", doplňuje autor publikace Petr Ledvina.

Publikaci zdarma získá každý zájemce v Ekologické poradně Veronica na Panské 9 v Brně.

Publikace je vydána v rámci projektu: „Environmentální poradenství jako nástroj individuálního dalšího vzdělávání. Aktivně, profesionálně, místně zakotveně", projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.

Kontakt: Petr Ledvina, petr.ledvina@veronica.cz, 776 057 637, 542 422 757

    0157_logolink-opvk.jpg

    Zobrazit zprávy za rok: 2023 2022 2021 2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 Staré tiskové zprávy

     nebo
     Kč
    Logo Darujme.cz
       

    © ZO ČSOP Veronica – aktualizováno 18. 4. 2024