Otázky a odpovědi z Ekologické poradny

Ekologická poradna Veronica radíNa této stránce najdete otázky a odpovědi na nejrůznější ekologická témata. Pro snažší orientaci jsou otázky zařazeny do kategorií. Výběrem kategorie se můžete podívat na všechny dotazy, které do ní patří.

Vyberte kategorii

Hledejte podle klíčových slov

Dotaz: Práva při reklamaci

Kategorie: Ochrana spotřebitele

Chci se zeptat, zda mohu při reklamaci požadovat vracení peněz.
15. 11. 2005

To je složitější otázka. Záleží na tom, zda se jedná o vadu odstranitelnou, nebo neodstranitelnou.
V prvním případě na peníze právo nemáte, ale prodejce je povinen vadu řádně a bezplatně odstranit, a to do 30 dní. Pokud zákazník věc ještě nepoužil, může požadovat rovnou výměnu věci, případně vadné součásti.

Pokud je vada neodstranitelná, zákazník si může vybrat, co dál. Buď má nárok na výměnu věci za bezvadnou, nebo na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz. Pokud neodstranitelná vada nebrání řádnému užívání věci, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu.

Stejná práva jako u výskytu neodstranitelné vady má spotřebitel i tehdy, když má věc větší počet odstranitelných vad (podle soudní praxe se musí jednat nejméně o tři), nebo pokud se vada vyskytne vícekrát po opravě (nejméně dvakrát), případně když není odstranitelná vada opravena do třiceti dnů.

Autor: Radka Jarušková
Ekologická poradna Veronica

Všechny dotazy v kategorii „Ochrana spotřebitele“

Nenašli jste zde Váš dotaz či vaše téma, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo se nás zeptejte.

© ZO ČSOP Veronica - všechna práva vyhrazena

Mapa stránek  |  Datum aktualizace: 16. 5. 2019  |  webmaster |  ochrana osobních údajů

Sledujte nás logo facebook  logo Youtube