Otázky a odpovědi z Ekologické poradny

Ekologická poradna Veronica radíNa této stránce najdete otázky a odpovědi na nejrůznější ekologická témata. Pro snažší orientaci jsou otázky zařazeny do kategorií. Výběrem kategorie se můžete podívat na všechny dotazy, které do ní patří.

Vyberte kategorii

Hledejte podle klíčových slov

Dotaz: Nevyřízená reklamace

Kategorie: Ochrana spotřebitele

V obchodě jsem reklamoval boty, kterým se po dvou měsících odlepila podrážka. Prodávající mi řekl, že je to vada z opotřebení a že mi boty neopraví ani nevymění. Podle mě je to nesmysl, protože jsem boty takřka neměl na nohou. Můžu se někde dovolat svého práva?
9. 11. 2005

Vaše námitky jsou velmi pravděpodobně oprávněné, ale možná nebude snadné se domoci svého práva. Podle zákona totiž prodávající nemá povinnost reklamaci uznat. Pokud si myslíte, že obchodník reklamaci neuznal neoprávněně, můžete využít některých dalších prostředků. Nejprve jimi zkuste jenom pohrozit, pokud to nepomůže, doporučuji tyto věci opravdu udělat.

Prvním krokem je sehnání posudku soudního znalce, jejichž seznam je na podatelnách okresních soudů. Pokud posudek vyzní ve váš prospěch, mohl by prodávajícího přesvědčit o správnosti vašeho názoru. Při uznání reklamace pak máte nárok i na úhradu nákladů, např. právě posudku či cestovného.

Pokud prodávající nadále trvá na své pravdě, nezbývá než řešit spor soudní cestou.

O pomoc a radu se můžete obrátit také na Sdružení obrany spotřebitelů, www.spotrebitele.cz.

Autor: Radka Jarušková
Ekologická poradna Veronica
Další informace: http://www.spotrebitele.cz

Všechny dotazy v kategorii „Ochrana spotřebitele“

Nenašli jste zde Váš dotaz či vaše téma, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo se nás zeptejte.

© ZO ČSOP Veronica - všechna práva vyhrazena

Mapa stránek  |  Datum aktualizace: 16. 5. 2019  |  webmaster |  ochrana osobních údajů

Sledujte nás logo facebook  logo Youtube