CZ | EN

Nevyřízená reklamace

9. 11. 2005
V obchodě jsem reklamoval boty, kterým se po dvou měsících odlepila podrážka. Prodávající mi řekl, že je to vada z opotřebení a že mi boty neopraví ani nevymění. Podle mě je to nesmysl, protože jsem boty takřka neměl na nohou. Můžu se někde dovolat svého práva?
Doporučení Ekologické poradny Veronica

Vaše námitky jsou velmi pravděpodobně oprávněné, ale možná nebude snadné se domoci svého práva. Podle zákona totiž prodávající nemá povinnost reklamaci uznat. Pokud si myslíte, že obchodník reklamaci neuznal neoprávněně, můžete využít některých dalších prostředků. Nejprve jimi zkuste jenom pohrozit, pokud to nepomůže, doporučuji tyto věci opravdu udělat.

Prvním krokem je sehnání posudku soudního znalce, jejichž seznam je na podatelnách okresních soudů. Pokud posudek vyzní ve váš prospěch, mohl by prodávajícího přesvědčit o správnosti vašeho názoru. Při uznání reklamace pak máte nárok i na úhradu nákladů, např. právě posudku či cestovného.

Pokud prodávající nadále trvá na své pravdě, nezbývá než řešit spor soudní cestou.

O pomoc a radu se můžete obrátit také na Sdružení obrany spotřebitelů, www.spotrebitele.cz.

Radka Jarušková; Ekologická poradna Veronica

Další informace: http://www.spotrebitele.cz

Další dotazy z kategorie: Ostatní Ekologická poradna Veronica

Ekologická poradna
je tu pro Vás

Mám dotaz

Celkový počet odpovězených dotazů 408. Nenašli jste zde odpověď na Váš dotaz, přečtěte si ještě poradnové články z časopisu Veronica nebo nám položte nový dotaz.

 nebo
 Kč
Logo Darujme.cz
   

© ZO ČSOP Veronica – aktualizováno 22. 6. 2020